April... - Reisverslag uit Fort Vermilion, Canada van irenekiona - WaarBenJij.nu April... - Reisverslag uit Fort Vermilion, Canada van irenekiona - WaarBenJij.nu

April...

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2014 | Canada, Fort Vermilion

12 April (geloof ik). Het is 20:00 uur en buiten schijnt nog steeds de zon. De dagen worden nu vlot langer: 's morgens als ik naar mijn werk ga wordt het al licht en 's avonds is het lang licht. Ik ben dan ook vaak 's avonds na het eten buiten bezig, ook al koelt het dan weer af. Overdag een graad of 10, 's nachts nog steeds -9 zo'n beetje. Maar daarover klaag ik niet. De sneeuw is langzamerhand aan het verdwijnen, enerzijds lekker, anderzijds betekent dit dat het skidoo-seizoen over is. Ik heb een maand geleden een skidoo (eigenlijk snowmobile) gekocht. Daarmee ga ik door mijn hooivelden (die nu sneeuwvelden zijn) en heb vorige week een bezoek gebracht aan de buurman die ik zonder snowmobile niet zou kunnen bezoeken. Het is nog leuk ook, in volle vaart over zo'n besneeuwd veld crossen. Echt een leuke bezigheid voor de winter. Wat de afgelopen winter betreft, het was koud. Gewoon constant koud. -30 en -40 was beslist geen uitzondering. In januari warmde het op, toen hadden we een fikse storm waarbij een deel van het dakbeschot van mijn huis eraf gerukt werd. En de sneeuw smolt, toen het daarna weer begon te vriezen was het dus overal een ijsbaan. Ik heb in februari mijn round pen geschoven zodat ik tenminste daar iets met de paarden kon doen, inmiddels lijkt dat eer op een ijshockeyveld. De paarden hebben dan ook veel vrijaf gehad deze winter, ook omdat een van de achterwielen van mijn trailer geblokkeerd was en ik dat eerst moest laten repareren. Ik kon dan ook niet vaak naar de binnenbad, ook omdat het veel te koud was. Dat is nu allemaal voorbij, het is warmer en de trailer is gerepareerd. Begin maart heb ik twee katten geadopteerd die een goed tehuis zochten. Stevie (mijn eerste kat) was en is het daar niet mee eens, hoewel het inmiddels wel beter gaat. Squeaker is een oudere poes. Zij heeft drie weken in de basement gelogeerd, vorige week toen het lekkerder weer was heb ik haar naar buiten gedaan en sindsdien heb ik haar niet meer gezien, maar volgens iemand die haar kent doet ze dat wel meer. Dus ze zal wel weer een keer boven water komen. Oliver is een dikke rode gecastreerde kater en een verhaal apart. Hij slaapt op bed 's nachts, beweegt niet en is echt een "kacheltje". Hij wil ALLES weten wat je doet. Is nergens bang voor en totaal niet onder de indruk van Stevie's geblaas en gegrom. Hij inspecteert mijn keukenkastjes, klept me overal achterna en is net een hond. En met de honden kan hij goed overweg. Hij weegt 9 kilo en toen ik 'm meenam naar de dierenarts voor controle zei de dierenart dat Oliver niet op zijn overzicht van ideale en minder ideale gewichten van huisdieren paste. Hij is "beyond obese". Ik stuur 'm momenteel overdag naar buiten in de hoop dat-ie wat meer beweegt en wat afvalt. En terwijl ik dit zit te typen ligt-ie naast me en drukt telkens een poot op mijn toetsenbord. Maar gezellig is-ie wel.
Vorige week heeft de elektriciteitsmaatschappij wat bomen geveld onder de bovengrondse leidingen. Eergisteren zag ik dat daar mooie dikke stammetjes bij lagen, dus ophalen voordat een ander het doet. Met de skidoo kan ik er niet in, te veel takken. et de pick up ook niet, maar et de tractor wel....dacht ik. Dus met opgewekte moed erheen gegaan, de tractor erin gemanouvreerd maar eigenlijk moest ik keren en er dan weer uit en op de weg eruit wat stammen meenemen. Dat keren ging niet helemaal volgens plan want ik kwam vast te zitten. Wat ik ook probeerde, ik kreeg 'm er niet uit. Ik stond in het verlengde van een bocht - niet op mijn eigen terrein en eerlijk gezegd weet ik niet van wie dat terrein is - dus iedereen die over die weg kwam kon mij goed zien....niet ideaal. Ik ben naar huis gelopen en heb ene schop gehaald. De sneeuw weggeschopt, maar dat hielp niet. Toen de bak aan de voorkant in d gerond gepind, wat takken onder de achterwielen gelegd en toen achterwaarts. Dat ging goed (na ene paar keer proberen). Toen terug. Ook dat ging niet zonder problemen en ik kwam nog tweemaal vast te zitten. Ik heb wel wat hout meegenomen maar het was niet de moeite. Vandaag ben ik teruggegaan met een slee. Ik heb de stammen die ik kon tillen (het is allemaal groen populierenhout dus het moet eerst een jaar liggen voordat ik het kan stoken) op de slee gegooid, in de berm gegooid en ga het morgen ophalen. Hoezo "een mens warmt zich wel driemaal aan een blok hout". Driemaal op zijn minst zou ik zeggen! Maar het zijn mooie stammen en zonde om te laten liggen.
Morgen ga ik naar de binnenmanege voor "ranch sorting". De binnenbak wordt ik tweeën gedeeld. Je werkt in teams van twee, de kalveren staan in de ene helft van de bak en zijn genummerd. Op afroep van een nummer moet je een kalf van de ene helft naar de andere overbrengen (te paard). ie in 5 minuten de meeste kalveren kan overbrengen heeft gewonnen. Vorige keer heb ik Kiona meegenomen, morgen gaat Rowdy mee.
Verder ben ik nog bezig met wat renovatie aan de slaapkamer (nieuwe vloer), komt er deze zomer een nieuw dak op mijn huis en een nieuwe buitenkant en dan is dat gedaan. Druk druk druk, maar alles gaat dus goed hier. Lekker ingeburgerd, heerlijk hier in de rust en de natuur, wat een leven!

  • 16 April 2014 - 15:13

    Rene:

    Mooi verhaal xxx

  • 16 April 2014 - 17:53

    Emi:

    wat lekker voor je dat je weer aan de slag kan met de knollies. Hier was het tot bgin maart vreselijk nat, en daardoor te glibberig op de hellingen, dus ook weinig gereden, maar nu is het heerlijk, een graadje of 22/25 en een lekker windje erbij. Vrijdag ga ik met Lies ( mijn ponyvriendinnetje) een dagtocht maken, met Luna en Moony. Dat wordt weer genieten! We nemen dan de trailer en gaan een mooie rit maken in een ander deel van de regio.
    Vanmiddag op weg naar boodschappen doen, kreeg ik ineens zo'n gelukzalig gevoel.... alles is zo mooi in de bloesem en de blaadjes zijn lichtgroen aan de bomen en dan die azuurblauwe lucht erboven;....."en wij wonen hier gewoon"! anderen betalen een godsvermogen om 2 weekjes hier in een gehuurde gite door te brengen..... hihihhi

    Meid geniet van je knollies, je ranch, je katten en je honden, maar vooral van je fijne leven in het land waar je thuis bent gekomen!
    xxx emi!

  • 16 April 2014 - 19:57

    Leonore:

    Hoi Irene ik ga weer proberen te schrijven, daarnet liep mijn tablet vast.
    wat beleef je toch veel daar. Niet dat ik jaloers ben want ik woon hier graag.
    las annekes reactie en zo n zelfde gevoel had ik vanochtend ook. Alles zo mooi aan het uitlopen. We hebben hier ook al enige dagen mooi weer dus in de tuin werken en hobbymatig fietsen. Leuk zo n rode kater,garfield, mijn rooie was ook zo gezellig. Mijn Lajos doet het ook nog steeds maar veel rijden doe ik niet.
    voor je boomstammen gaat toch gewoon op: wat het rijk u biedt, koopt gij zelve niet.
    lekker warm volgende winter. Hartelijke groet en liefs Leonore
    ps. Hoe is het met de mannen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Fort Vermilion

Mijn emigratie

Recente Reisverslagen:

23 April 2018

Bezoek Nederland

07 September 2015

Gymkhana en veel lol!

05 Juli 2014

Canada Day en onweer

01 Juni 2014

Druk druk druk....

13 April 2014

April...

Actief sinds 31 Jan. 2008
Verslag gelezen: 967
Totaal aantal bezoekers 132370

Voorgaande reizen:

08 April 2008 - 30 November -0001

Mijn emigratie

Landen bezocht: